O mnie
Specjalizuję się w zakresie zrównoważonej mody, jestem autorką portalu swiadomykonsumentmody.pl, edukuję konsumentów, prowadzę projekty edukacyjne, pomagam firmom odzieżowym w budowaniu zrównoważonych strategii produktowych. Jestem ekspertką Okrągłego Stołu na rzecz Zrównoważonej Mody organizowanego w ramach działań ONZ przez UN Global Compact Network Poland. Zostałam wyróżniona przez Fundację Climate Strategies Poland jako Dziennikarka dla Planety. Jestem też współtwórczynią koncepcji i merytoryki pokojów dla Centrum Edukacji Klimatycznej Punkt Zwrotny w Warszawie.
W ciągu 18 lat pracy w branży odzieżowej miałam szczęście trafiać na szefów, którzy stawiali poprzeczkę wysoko, a czasem rzucali mnie na zupełnie głębokie wody (Wdzięczność!!!). To pozwoliło mi rozwinąć skrzydła w wielu obszarach tego biznesu i zdobyć wszechstronne doświadczenia. Dzięki temu dostrzegam wiele różnych perspektyw.
Pracowałam w sprzedaży, analizie sprzedaży, zarządzaniu marką, zarządzaniu produktem i kolekcjami, tworzeniu kolekcji, zakupie mody, tworzeniu nowego działu z trendowymi kolekcjami, tworzeniu i zarządzaniu sklepami w galeriach handlowych czy współpracy z mediami.
To wszystko doprowadziło mnie do punktu, w którym założyłam agencję produkującą ‘fast fashion’ na zlecenie dużych sieci odzieżowych. Jednak po prawie 8 latach prowadzenia własnej firmy z powodów etycznych zrezygnowałam. Od tego czasu mogę mówić głośno o nadużyciach w systemie fast fashion, mogę też edukować i pomagać firmom odzieżowym w przeprowadzaniu niezbędnych zmian.
Z KIM WSPÓŁPRACOWAŁAM?
Punkt Zwrotny w Warszawie
Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie
Marki polskie: Reserved, House, Cropp, Sinsay, Medicine, Diverse, Tatuum, Diverse, Quiosque
Marki zagraniczne: Skechers, Dr. Martens, Replay, Pepe Jeans, K-Swiss, Art, Neosens
Szczegółowa lista moich doświadczeń.
BUSINESS DEVELOPMENT/WŁASNA DZIAŁALNOŚĆ
-
Pozyskanie do współpracy dużych klientów korporacyjnych
-
Prowadzenie własnego biznesu łączącego dużych odbiorców z producentami odzieży
ZAKUP MODY
-
Poszukiwanie, weryfikacja i selekcja dostawców pod produkcje kolekcji odzieżowych w Europie i Krajach Globalnego Południa
-
Negocjowanie warunków współpracy i cen zakupu
-
Monitorowanie procesów produkcyjnych i transportowych
PRODUCT MANAGEMENT
-
Analiza sprzedaży i zarządzanie kolekcjami
-
Stworzenie działu ‘MUST HAVE’ (Wypracowanie procesów tworzenia kolekcji oraz stworzenie nowej struktury dostawców w trybie ‘fast fashion’)
-
Zarządzanie pracami zespołu MUST HAVE (projektant, technolog, kupiec)
-
Nawiązywanie i prowadzenie relacji biznesowych z siecią dostawców
-
Negocjowanie warunków współpracy
-
Tworzenie koncepcji trendowych kolekcji, następnie koordynacja procesu ich zakupu i produkcji, aż do momentu wejścia do sklepów
BRAND MANAGEMENT
-
Prowadzenie zagranicznych marek obuwniczych na rynku polskim
-
Wybór kolekcji na rynek polski bazując na analizie rynku, analizie sprzedaży oraz aktualnych trendach
-
Aktywna sprzedaż hurtowa B2B
-
Promocja marek na rynku polskim
-
Współpraca z mediami
RETAIL MANAGEMENT
-
Współtworzenie architektonicznej koncepcji sklepu z obuwiem marek zagranicznych
-
Negocjacje umów na powierzchnie w centrach handlowych
-
Dobór wykonawców i dostawców elementów sklepu, systemu informatycznego
-
Koordynacja prac budowalnych
-
Koordynacja działania sklepu
-
Rekrutacja pracowników sklepu
SOCIAL MEDIA/MEDIA
-
Stworzenie marki/bloga/social mediów Świadomy Konsument Mody (aktualnie łącznie ok. 16.000 obserwujących na wszystkich kanałach społecznościowych)
-
Wywiady, prelekcje, artykuły w prasie (TVN 24, Glamour, Watch Docs, Wprost, Wprost Zdrowie, Radio Chilli Zet, Radio Czwórka,
INNE PROJEKTY
-
Stworzenie koncepcji i merytoryki pokojów tematycznych o modzie w Centrum Edukacji Klimatycznej Punkt Zwrotny
-
Promocja kursu „Dom na detoksie” Fundacji Kupuj Odpowiedzialnie na moich kanałach społecznościowych
MOJE KOMPETENCJE W SKRÓCIE:
Myślenie strategiczne, planowanie, zarządzanie projektami, zarządzanie procesami, orientacja na cele i rozwiązywanie problemów, proaktywność, zarządzanie zespołem, negocjacje, samodzielność, przywództwo, podejmowanie decyzji, sumienność, gotowość do uczenia się, kreatywność, elastyczność.