Wszystko co chcesz wiedzieć, by kupować modę lepiej. Dla swojego zdrowia i dobrostanu planety.

O mnie
Od 20 lat specjalizuję się w zarządzaniu w branży odzieżowej ze szczególnym uwzględnieniem mody zrównoważonej. Jestem autorką portalu edukacyjnego Świadomy Konsument Mody oraz założycielką Fashion Futures - firmy wspierającej biznesy modowe w rozwoju, a także zrównoważonych i innowacyjnych strategiach produktowych oraz odpowiedzialnej komunikacji.
Od stycznia 2025 mam ogromny zaszczyt pełnić rolę Ambasadorki Europejskiego Paktu Klimatycznego przy Komisji Europejskiej. Jestem członkinią grona eksperckiego programu Climate Leadership UNEP/GRID. Współpracowałam także jako ekspertka przy Okrągłym Stole na rzecz Zrównoważonej Mody organizowanym przez UN Global Compact Network Poland, wspierając inicjatywy ONZ w zakresie zrównoważonego rozwoju w branży mody. Zostałam wyróżniona przez Fundację Climate Strategies Poland jako Dziennikarka dla Planety.
Jestem dumną absolwentką kierunku ESG i transformacja klimatyczna na SGGW w Warszawie. Sama również prowadzę zajęcia z mody zrównoważonej na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach i Collegium da Vinci w Poznaniu.
W ciągu ostatnich 20 lat pracy w branży odzieżowej miałam szczęście trafiać na szefów, którzy stawiali poprzeczkę wysoko, a czasem rzucali mnie na zupełnie głębokie wody (wdzięczność!!!). To pozwoliło mi rozwinąć skrzydła w wielu obszarach tego biznesu i zdobyć wszechstronne doświadczenia. Dzięki temu dziś dostrzegam wiele różnych perspektyw.
Zajmowałam się m.in. analizą sprzedaży, zarządzaniem marką, współpracą z mediami, zarządzaniem produktem i kolekcjami, zakupem mody, tworzeniem i rozwojem strategii produktowej i sourcingowej działu 'must have', tworzeniem i zarządzaniem siecią sklepów w galeriach handlowych.
To wszystko doprowadziło mnie do punktu, w którym założyłam agencję produkującą ‘fast fashion’ dla największych w Polsce sieci odzieżowych. Jednak po prawie 8 latach jej prowadzenia z powodów etycznych zrezygnowałam. Od tego czasu mogę mówić głośno o nadużyciach w systemie fast fashion, mogę też edukować i pomagać firmom odzieżowym w przeprowadzaniu zmian na lepsze. I właśnie tym się zajmuję.
Z KIM WSPÓŁPRACOWAŁAM?
Marki polskie: Reserved, House, Cropp, Sinsay, Medicine, Diverse, Tatuum, Diverse, Quiosque, Miły Duch, Raio, Naoko
Marki zagraniczne: Skechers, Dr. Martens, Replay, Pepe Jeans, K-Swiss, Art, Neosens
Urząd Miasta Łodzi
Punkt Zwrotny w Warszawie
Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie
Obszary doświadczeń.
BUSINESS DEVELOPMENT/WŁASNA DZIAŁALNOŚĆ - agencja sourcingowa OUT OF THE BOX
-
Współpraca z dużymi klientami korporacyjnymi - rozwój produktu, sourcing, obsługa zamówień
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
-
zrównoważony sourcing
-
zrównoważone i innowacyjne strategie produktowe
-
odpowiedzialna komunikacja
-
moda cyrkularna
-
innowacje i AI w branży mody
ZAKUP MODY
-
Poszukiwanie, weryfikacja i selekcja dostawców pod produkcje kolekcji odzieżowych w Europie i Krajach Globalnego Południa
-
Negocjowanie warunków współpracy i cen zakupu
-
Monitorowanie procesów produkcyjnych i transportowych
PRODUCT MANAGEMENT
-
Analiza sprzedaży i zarządzanie kolekcjami
-
Stworzenie działu ‘must have' (Wypracowanie procesów tworzenia kolekcji oraz stworzenie nowej struktury dostawców w trybie ‘fast fashion’)
-
Zarządzanie pracami zespołu (projektant, technolog, kupiec)
-
Nawiązywanie i prowadzenie relacji biznesowych z siecią dostawców
-
Negocjowanie warunków współpracy
-
Tworzenie koncepcji trendowych kolekcji 'must have', koordynacja procesu ich zakupu i produkcji, aż do momentu wejścia do sklepów
BRAND MANAGEMENT
-
Prowadzenie zagranicznych marek obuwniczych na rynku polskim
-
Wybór kolekcji na rynek polski bazując na analizie rynku, analizie sprzedaży oraz aktualnych trendach
-
Aktywna sprzedaż hurtowa B2B
-
Promocja marek na rynku polskim
-
Współpraca z mediami
RETAIL MANAGEMENT
-
Współtworzenie architektonicznej koncepcji sklepu z obuwiem marek zagranicznych
-
Negocjacje umów na powierzchnie w centrach handlowych
-
Dobór wykonawców i dostawców elementów sklepu, systemu informatycznego
-
Koordynacja prac budowalnych
-
Koordynacja działania sklepu
-
Rekrutacja pracowników sklepu


