top of page
fashion futures.png

O mnie

Od 20 lat specjalizuję się w zarządzaniu w branży odzieżowej ze szczególnym uwzględnieniem mody zrównoważonej. Jestem autorką portalu edukacyjnego Świadomy Konsument Mody oraz założycielką Fashion Futures - firmy wspierającej  biznesy modowe w rozwoju, a także zrównoważonych i innowacyjnych strategiach produktowych oraz odpowiedzialnej komunikacji. 

 

Od stycznia 2025 mam ogromny zaszczyt pełnić rolę Ambasadorki Europejskiego Paktu Klimatycznego przy Komisji Europejskiej. Jestem członkinią grona eksperckiego programu Climate Leadership UNEP/GRID. Współpracowałam także jako ekspertka przy Okrągłym Stole na rzecz Zrównoważonej Mody organizowanym przez UN Global Compact Network Poland, wspierając inicjatywy ONZ w zakresie zrównoważonego rozwoju w branży mody.  Zostałam wyróżniona przez Fundację Climate Strategies Poland jako Dziennikarka dla Planety. 

 

Jestem dumną absolwentką kierunku ESG i transformacja klimatyczna na SGGW w Warszawie. Sama również prowadzę zajęcia z mody zrównoważonej na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach i Collegium da Vinci w Poznaniu.

W ciągu ostatnich 20 lat pracy w branży odzieżowej miałam szczęście trafiać na szefów, którzy stawiali poprzeczkę wysoko, a czasem rzucali mnie na zupełnie głębokie wody (wdzięczność!!!). To pozwoliło mi rozwinąć skrzydła w wielu obszarach tego biznesu i zdobyć wszechstronne doświadczenia. Dzięki temu dziś dostrzegam wiele różnych perspektyw.

Zajmowałam się m.in. analizą sprzedaży, zarządzaniem marką, współpracą z mediami, zarządzaniem produktem i kolekcjami, zakupem mody, tworzeniem i rozwojem strategii produktowej i sourcingowej działu 'must have', tworzeniem i zarządzaniem siecią sklepów w galeriach handlowych.

To wszystko doprowadziło mnie do punktu, w którym założyłam agencję produkującą ‘fast fashion’ dla największych w Polsce sieci odzieżowych. Jednak po prawie 8 latach jej prowadzenia z powodów etycznych zrezygnowałam. Od tego czasu mogę mówić głośno o nadużyciach w systemie fast fashion, mogę też edukować i pomagać firmom odzieżowym w przeprowadzaniu zmian na lepsze. I właśnie tym się zajmuję.

 

Z KIM WSPÓŁPRACOWAŁAM?

Marki polskie: Reserved, House, Cropp, Sinsay, Medicine, Diverse, Tatuum, Diverse, Quiosque, Miły Duch, Raio, Naoko

Marki zagraniczne: Skechers, Dr. Martens, Replay, Pepe Jeans, K-Swiss, Art, Neosens

Urząd Miasta Łodzi

Punkt Zwrotny w Warszawie

Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie

 

Obszary doświadczeń.

BUSINESS DEVELOPMENT/WŁASNA DZIAŁALNOŚĆ - agencja sourcingowa OUT OF THE BOX

  • Współpraca z dużymi klientami korporacyjnymi - rozwój produktu, sourcing, obsługa zamówień

ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ

  • zrównoważony sourcing

  • zrównoważone i innowacyjne strategie produktowe

  • odpowiedzialna komunikacja

  • moda cyrkularna

  • innowacje i AI w branży mody

 

ZAKUP MODY

  • Poszukiwanie, weryfikacja i selekcja dostawców pod produkcje kolekcji odzieżowych w Europie i Krajach Globalnego Południa

  • Negocjowanie warunków współpracy i cen zakupu

  • Monitorowanie procesów produkcyjnych i transportowych

 

PRODUCT MANAGEMENT

  • Analiza sprzedaży i zarządzanie kolekcjami

  • Stworzenie działu ‘must have' (Wypracowanie procesów tworzenia kolekcji oraz stworzenie nowej struktury dostawców w trybie ‘fast fashion’)

  • Zarządzanie pracami zespołu (projektant, technolog, kupiec)

  • Nawiązywanie i prowadzenie relacji biznesowych z siecią dostawców

  • Negocjowanie warunków współpracy

  • Tworzenie koncepcji trendowych kolekcji 'must have', koordynacja procesu ich zakupu i produkcji, aż do momentu wejścia do sklepów

 

BRAND MANAGEMENT

  • Prowadzenie zagranicznych marek obuwniczych na rynku polskim

  • Wybór kolekcji na rynek polski bazując na analizie rynku, analizie sprzedaży oraz aktualnych trendach

  • Aktywna sprzedaż hurtowa B2B

  • Promocja marek na rynku polskim

  • Współpraca z mediami

RETAIL MANAGEMENT

  • Współtworzenie architektonicznej koncepcji sklepu z obuwiem marek zagranicznych

  • Negocjacje umów na powierzchnie w centrach handlowych

  • Dobór wykonawców i dostawców elementów sklepu, systemu informatycznego

  • Koordynacja prac budowalnych

  • Koordynacja działania sklepu

  • Rekrutacja pracowników sklepu​

©2021 by Aleksandra Włodarczyk.

bottom of page